نسل جدید بیسیم POC

نسل جدید بیسیم POC
87 / 100

نسل جدید بیسیم POC

در دنیای مدرن، خصوصا در محیط‌های کاری پر چالش امروزی که سرشار از فرصت‌هاست، باید مطمئن باشیم که به یکدیگر دسترسی فوری داریم . آنچه فرصت‌های پیشرفت در همکاری‌ تیمی را دست‌یافتنی می‌کند تسهیل برقراری ارتباط هوشمندانه میان اعضاست.

چنین هدفی سازمان‌ها را بر آن داشته که ابزارهای لازم جهت برقراری ارتباطی آسان‌تر را برای کارکنان خود فراهم کنند تا بتوانند علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی سازمانی در راستای بهره‌وری و کارایی هر چه بیشتر گام بردارند.

ارتباطات بیسیم فرصتی را فراهم کرده که سازمان‌ها بتوانند به شیوه‌ای مدرن روابط اعضای خود را مدیریت و پروژه پیشرفت ارتباطات درون سازمانی خود را کلید بزنند.

 

POC چیست؟

با ظهور نسل جدید بیسیم امکان برقراری بهتر ارتباطات در ادارات، سازمان‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف فراهم شده است. نام دیگر این نسل جدید بیسیم POC است که برقراری ارتباط را در مناطقی تحت پوشش شبکه دیتا بسیار آسان نموده است.

زمانی که دسترسی به شبکه دیتا فراهم باشد، افرادی که در یک مجموعه قرار دارند می‌توانند به راحتی با فشردن دکمه بیسیم با یکدیگر تماس برقرار کنند. چنین خدماتی بر مبنای POC (PUSH-TO-TALK over CELLULAR) قرار دارد. POC مزایای عملیاتی فناوری قدیمی‌تر PUSH-TO-TALK(PTT) را با سایر مزایای تلفن همراه ترکیب کرده است.

به عنوان مثال، با استفاده از POC یک کاربر می‌تواند تماسی را به یک کاربر و یا گروهی از کاربران دیگر مخابره کند.

 

برقراری ارتباطات سازمانی با بهره گیری از سرویس POC:

بیسیم‌های مبتنی بر فناوری POC به کسب‌و‌کارهای مختلف امکان برقراری ارتباطی سریع را تنها با فشردن یک دکمه بیسیم در کسری از ثانیه می‌دهند.

به این ترتیب کارمندان می‌توانند با خیالی آسوده به وظایف خود بپردازند و در صورت نیاز به سرعت با همکاران خود تماس بگیرند و با کمک یکدیگر درصدد چاره‌جویی مشکلات برآیند.

حتی زمانی که هشدارهای جدی یا حوادثی در تیم در حال روی دادن است در کمترین لازم هشدارهای لازم از طریق دستگاه بیسیم مخابره و دریافت خواهد شد در نتیجه از خطرات احتمالی پیش از وقوع پیامدهای ناگوار جلوگیری خواهد شد.

 

تکنولوژی POC چیست؟

POC فناوری‌های رادیویی و گوشی‌های هوشمند را با یکدیگر ترکیب کرده و در یک دستگاه بیسیم تخصصی در اختیار کاربران قرار داده است.

بیسیم POC وسیله‌ای است که مولفه‌هایی چون سرعت، دسترسی و ایمنی را برای همکاری تیم‌های کاری به معنای واقعی تضمین می‌کند.

همچنین تنظیم آسان و قابلیت شخصی‌سازی کردن چنین دستگاه‌هایی، کاربرد آن‌ها را بسیار راحت نموده است و به همین دلیل در سرتاسر جهان محبوبیت گسترده‌ای یافته است.

تماس‌های POC می‌توانند از یک فرد به فردی یا گروهی دیگر برقرار شوند. تماس گروهی POC میان همه اعضاء یک بخش یا در بخش‌های مختلف سازمان قابل اتصال است.

زمانی که حجم تماس‌های روزانه اعضای یک مجموعه زیاد است، استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه و راحت است.

در گذشته به منظور برقراری تماس میان افراد در چنین حالتی از بیسیم‌های مبتنی بر فرکانس استفاده می‌شد که دارای محدودیت‌های زیادی بودند

اما امروزه بیسیم مبتنی بر POC بسیار موثرتر و راحت‌تر از بیسیم رادیویی در خدمت افراد قرار گرفته است.

دستگاه‌های تخصصی POC، نوعی از دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) هستند که مانند هر دستگاه دیگری برای ایجاد ارتباط به اتصال به شبکه Wi-Fi یا 4G/LTE نیاز دارند.

سرویس‌های شبکه POC معمولا با استفاده از کنترل‌کننده‌های POC و توسط ارائه‌کننده خدمات پلتفرم POC بر روی ابر میزبان اداره می‌شوند.

البته سرویس POC را می‌توان به طور اختصاصی نیز ارائه کرد که در این صورت سایر تجهیزات الزامی شبکه نیز در محل ارائه خدمات به مشتری نصب خواهند شد.

 

مزایای POC

مزایای بی‌شمار POC برای کسب‌و‌کارها آن را به یک تکنولوژی محبوب تبدیل کرده است که در آینده نیز پیشرفت و فراگیری بیشتری خواهد داشت.

در سرویس POC که بر مبنای برقراری ارتباط صوتی و تصویری در سایه شبکه دیتا است، گستره وسیعی از خدمات قابل استفاده است.

به طور کلی می‌توان گفت استفاده از فناوری بی سیم POC دارای مزایای زیر است:

  • امکان برقراری تماس یک به یک یا یک به چند و گسترش دامنه ارتباطی
  • عملکرد ساده و عدم نیاز به برقراری تماس با گوشی همراه
  • امکان تعیین موقعیت مکانی با استفاده از GPS دستگاه بیسیم
  • امنیت بالای برقراری ارتباط
  • امکان برقراری تماس تصویری
  • اجازه اعلام پیام هشدار در مواقع اضطراری
  • مقرون به صرفه بودن و هزینه بسیار کم
  • گستردگی جغرافیایی استفاده و کاربرد آسان
  • عدم نیاز به تخصیص فرکانس اختصاصی

 

طرز کار دستگاه بیسیم POC

دستگاه‌های POC به منظور تسهیل برقراری ارتباط آنی و لحظه ای ایجاد شده‌اند که از طریق Wi-Fi و یا شبکه سلولی LTE قابل دسترسی هستند.

زمانی که دستگاه بیسیم از محدوده تحت پوشش Wi-Fi خارج می‌شود می‌تواند به طور خودکار به پوشش شبکه LTE بازگردد.

بیسیم‌های POC از نظر فیزیکی نیز در مقابل آب، گرد‌و‌خاک، ضربه و لرزش بسیار مقاوم هستند و به راحتی دچار خرابی نمی‌شوند.

شفافیت صدا در این بیسیم‌ها به این دلیل است که نویزهای محیطی را تا حد امکان از بین می‌برند. علاوه بر این، باتری‌های لیتیومی قدرتمند‌شان عملکرد عالی آن‌ها را حتی در شیفت‌های کاری طولانی حفظ خواهد کرد. مهم‌تر از همه، نمایشگرهای LCD با وضوح بالا، دکمه‌های برجسته با طراحی نوین و دوربین‌های قوی برای برقراری کنفرانس ویدیویی و ارسال تصاویر دارند.

دستگاه های POC در انواع و مدل‌های متفاوتی موجود هستند و برای اینکه بدانید کدام مدل متناسب با نیازهای شماست لازم است ویژگی‌ها و جزییات اتصال و محدوده برقراری ارتباط لازم را مشخص کنید.

نصب سیم کارت در دستگاه های POC اتصال به دیتا شبکه سلولی را فعال می­کند و به کاربران اجازه می­دهد در خارج از محدوده شبکه Wi-Fi نیز در سراسر کشور به یکدیگر متصل شوند.

همه دستگاه‌های POC می‌توانند به صورت یکپارچه در شبکه با یکدیگر در تماس باشند.

جالب است بدانید که POC امکان برقراری ارتباط را برای تیمی که اعضای آن در نقاط مختلفی از دنیا هستند نیز ایجاد کرده که گاهی ارزش راه‌اندازی آن را در مقیاس جهانی خواهد داشت.

 

نویزگیر بیسیم POC

مزیت غلبه بر نویز در دستگاه‌های بیسیم دیجیتال نسل جدید، آن‌ها را از دستگاه‌های آنالوگ قدیمی که از مدولاسیون فرکانس FM برای رمزگذاری سیگنال صوتی در یک موج حامل استفاده می‌کردند کاملا متمایز کرده است.

سیگنال‌های آنالوگ در برابر تداخل نویز خارجی تحمل کمی داشتند که بر روی کیفیت سیگنال صوتی تاثیر منفی می‌گذاشت اما در بیسیم‌های دیجیتال شفافیت صدا بسیار ارتقاء یافته است در نتیجه وضوح صدا در دستگاه‌های بیسیم دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

 

کلام آخر

همگام با تکنولوژی پیش بروید و با نسل جدید بیسیم در صنعت (POC) به ارتباطات اعضای کسب و کار خود رنگ تازه ای بدهید. آنچه با بیسیم‌های دیجیتال POC امکان پذیر شده است گامی فراتر در روابط کسب و کار شما فراهم خواهد کرد که با آن از رقبای‌تان پیشی خواهید گرفت.

جهت مشاوره و نسل جدید بیسیم POC با ما در تماس باشید.

 

memco
ارسال دیدگاه